Pagina's

5 apr 2012

Lente in Amersfoort

Toen ik gistermiddag thuiskwam, wist ik dat het tijd was voor een dagje rust. De hele dag had ik op mijn tenen gelopen, ik was moe en voor mijn gevoel zat mijn hoofd helemaal vol. Studie, werk en huishouden, het was me allemaal even teveel. Vandaag ben ik daarom een dagje thuisgebleven van mijn werk.

Wat werkt er nu beter dan een heerlijke wandeling in de natuur? Wandelen in de buitenlucht zorgt er bij mij voor dat ik mijn 'batterij' weer op kan laden. Een opgeladen batterij zorgt weer voor vrolijkheid en werklust. Zo gezegd, zo gedaan.

Yucka begon al te blaffen van blijdschap toen ze me aan zag komen met de hondenriemen. Gewapend met 2 honden en een fototoestel ben ik er op uit gegaan. Tijdens het wandelen kwam ik erachter dat de wijk waar wij wonen toch wel één van de beste woonwijken van Amersfoort is. Ik ben geen stadsmens, maar de foto's hieronder laten zien waarom wonen in Zielhorst heerlijk is!



Midden in de woonwijk staan bomen die nu vol prachtige bloesem zitten.



In de ene vijver verdedigt 'moeder' eend haar kroost, in de andere vijver broedt een eend op een prachtig nest.


De meeste mensen vinden Amersfoort mooi vanwege de oude binnenstad. Ik zal ook niet ontkennen dat het daar mooi is. Dat is het zeker weten. Maar in mijn hart ben ik gewoon geen stadsmens. Ik denk dat ik dat van mijn vader heb, die is opgegroeid op een boerderij. Tot zijn 25e ongeveer, heeft hij op de boerderij van mijn opa en oma gewerkt. Toen de boerderij werd gesloopt om plaats te maken voor een woonwijk, is mijn vader iets anders gaan doen. Maar nog steeds merk je dat hij enorm veel houdt van de natuur, van dieren en van het buitenleven.


Amersfoort heeft meer groen dan men denkt!


Yucka en Tibby genieten zichtbaar

Zoals je ziet is er in onze wijk voldoende gras waar de honden heerlijk los rond kunnen rennen. Zie je hoe de honden ervan genieten? Ik denk wel eens dat het hondenleven van Tibby en Yucka niet zo leuk is omdat ze niet elke dag zo kunnen rennen als op de foto's. Maar als ik hier goed over nadenk, dan weet ik dat ik ze zoveel geef als in mijn vermogen ligt: liefde, aandacht en af en toe een heerlijke wandeling in de natuur!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten